După 19 ani, ies la iveală documente favorabile celor de la CSA Steaua în războiul cu FCSB și Gigi Becali.
Suporterii CSA Steaua au făcut public, pe rețelele sociale, un document oficial datat la 19 aprilie 2004, care prezintă faptul că George Boroi, comandantul de la acea vreme, refuza cererea lui Gigi Becali privind obținerea mărcii și numelui echipei din Ghencea.
„Clubul Sportiv al Armatei STEAUA desfăşoară în prezent ample programe de revitalizare a imaginii şi prestigiului câştigat în cei 57 de ani de activitate sportivă (n.r. era anul 2004).
În această perioadă NU VĂ PUTEM ACORDA CONSIMŢĂMÂNTUL PENTRU ÎNREGISTRAREA MĂRCII, întrucât obligaţiile pe care clubul şi le-a asumat în faţa suporterilor celor 22 de secţii sportive, NU NE PERMIT ACCEPTAREA UNEI ASTFEL DE DECIZII”, se arată în documentul respectiv.
În urma acestei dezvăluiri, suporterii echipei din Liga 2 îl acuză pe Gigi Becali, prin intermediul paginii de Facebook Flasul Armatei, că a „clonat” marca Steaua, neavând acordul conducerii Clubului Sportiv al Armatei să utilizeze sigla.
În anul 2014, Înalta Curte de Casație și Justiție a decis anularea mărcii pe care Gigi Becali a înregistrat-o, motivând astfel:
„Prin adresa nr. 54 din 15.01.2004, SC FC FCSB SA i-a solicitat reclamantului CSA Steaua consimţământul la înregistrarea mărcii (…) constând din denumirea Steaua Bucureşti cu element figurativ, culori revendicate roşu, galben, albastru, alb.
Prin adresa nr. 1024 din 19.04.2004 reclamantul CSA Steaua şi-a exprimat refuzul la înregistrarea mărcii în cauză pe numele pârâtei FC FCSB. (…) În ciuda acestui refuz, marca supusă procedurii anulării pentru rea credinţă a fost înregistrată (…) pe numele SC FC FCSB SA.
Pârâta FC FCSB SA cunoştea că nu are niciun drept asupra acestei mărci, cât şi gradul de cunoaştere a acesteia în rândul publicului larg, dobândit, în special, datorită performanţelor echipei de fotbal, si anume câştigarea Cupei Campionilor Europeni în anul 1986 si a Super Cupei Europei în anul 1987.
Dat fiind faptul că marca reclamantului (CSA Steaua) era notorie, acest mod de a proceda reprezintă un indiciu în sensul că obiectivul (FC FCSB) … a fost acela de a beneficia în mod nejustificat de acest renume.
Reclamanta CSA Steaua București nu a transferat și nu a renunțat niciodată în favoarea Asociației non-profit (AFC Steaua) la numele utilizat sau la semnul ce face obiectul mărcii 026915 Steaua București înregistrată încă din anul 1996.
Nu există probe în dosar din care să rezulte acest lucru, pentru a se putea ajunge la concluzia că acordul Asociației non-profit (AFC Steaua) ar fi fost suficient și că nu ar mai fi fost nevoie de consimțământul CSA Steaua București (n. pentru ca FCSB să înregistreze marca). Nu există argumente valide și probe care să susțină lipsa de necesitate a acordului CSA Steaua București.
Doar în cazul în care patrimoniul titularului mărcii este transmis în totalitatea sa, această transmitere are ca efect și transferul drepturilor cu privire la marcă. Or, prin Protocolul încheiat, în 1999, Asociația non-profit a primit, în esență, dreptul de a folosi gratuit anumite spații, au fost detașați la aceasta angajații fostei secții de fotbal profesionist (…) nefiind vorba despre transferul patrimoniului reclamantului CSA Steaua la Asociația non-profit (AFC Steaua)”.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER